środa, 28 listopada 2007

Kaliber 44

Miałem pisać o Poznań Game Arena, ale z braku zdjęć temat przekładam. Może jutro uda mi się coś wrzucić. A dzisiaj lajtowo, bo coś za mną chodzi i czasem dobrze podzielić się z kimś, chodzącym muzycznym cieniem - no to się dzielę.

Kaliber 44 to chyba najbardziej znana polska grupa hip-hopowa. Grupa powstała w 1993 roku w Katowicach w składzie Magik, Abra dAb i Joka. W początkowym składzie znajdowali się również DJ Feel-X, DJ Bart, Gano i Jajonasz, przynajmniej tak twierdzi Wiki. Wydali w sumie 3 płyty: Księga Tajemnicza. Prolog (1996), W 63 minuty dookoła świata (1998) i 3:44 (2000).

Najbardziej lubię słuchać W 63 minuty dookoła świata - chyba ze względu na tę zabawę słowem jaka przewija się przez wszystkie utwory. Jest to ostatnia płyta wydana z Magikiem. Mimo, że tak bardzo lubię tę płytę, mój absolutny numero uno, utwór "Normalnie o tej porze", pochodzi z 3:44 - genialny kawałek, którego mogę czasem słuchać non stop przez cały dzień. Właśnie teraz mam zapotrzebowanie.

I fragment z naszej klasyki, który podobno dał nazwę zespołowi, a jeżeli nie dał, to i tak warto przytoczyć, bo to jedne z ważniejszych słów w polskiej literaturze, taki nasz własny mistyczny mickiewiczowski kod:

Z matki obcej, krew jego dawne bohatery,
A imię jego czterdzieści i cztery.



1 komentarz:

Ela Wolny pisze...

Jakby cytat z moich szumnych "A kamienie krzyczeć będą"
:)
Tam napisałam "A liczba jego czterdzieści i cztery" -
- jeszcze :)