piątek, 28 września 2007

świat muzyki świat gier świat reklamy

Dzisiaj coś na szybko, bo zaraz wyjeżdżam, więc będzie głównie wizualnie. Świat gier coraz bardziej wkracza w codzienne życie, zdobywając coraz większą ilość rynku tzw. rozrywki i śmieć twierdzić, że również sztuki. Tak, dla mnie są takie gry, które są sztuką, kolejną muzą - kiedyś o tym napiszę szerzej, z przykładami, co by nie-gracze uwierzyli :)

Dzisiaj na szersze opisywanie i przemyślenia nie mam czasu, więc może podam przykład, jak wielkim i ważnym rynkiem rozrywki są gry. 26 września premierę miała gra HALO 3 na Xboxa 360 - w ciągu 24 godzin w samych tylko US gra zarobiła 170 milionów dolarów - co jest największym otwarciem w historii, biorąc pod uwagę również filmy - bo nawet film Spiderman 3 poległ w tym starciu.

A ponieważ gry radzą sobie tak doskonale, są również reklamowane coraz większymi środkami. O reklamach gier, o tym, że te reklamy robią tacy ludzie jak David Lynch można pisać dużo - to też temat na osobny wpis. Dzisiaj chciałem Wam pokazać jak do reklamowania gry Gears of War został wykorzystany przerobiony kawałek Mad World grupy Tears for Fears. Najpierw oryginał:



Dodam, że Gears of War to gra TPP - (hint dla nie-graczy - chodzimy pamperkiem i strzelamy do innych pamperków z widokiem zza pleców bohatera). W grze mamy do czynienia ze zmasowanym atakiem obcej i silniejszej rasy na naszą planetę, która zmienia ziemię w jedno wielkie pole walki, na którym bronią się ostatki naszych sił, zdziesiątkowane przez wroga. Dodam na koniec jeszcze jedno info - reklamę wyreżyserował nie kto inny, a sam David Fincher. Pięknie dobrany dźwięk do obrazu - prawda?

4 komentarze:

Ania pisze...

"co by nie-gracze uwierzyli :)" ?? Jak o grach, to ja nie czytam ;-D

TOMO pisze...

Ogólnie bardzo, przeczytaj :)

Anonimowy pisze...

Jakoś nam się ostatnio tematy zazębiają, ja o muzyce w grach, Ty o grach z muzyką ;)

Anonimowy pisze...

Bardzo fajna reklamówka...

widziałem ją już wcześniej ale nie wiedziałem, że to Fincher reżyserował.
Gość jak dla mnie to debeściak - "obcy 3" "siedem" i "gra" wymiatają na maxa.

Dla zainteresowanych trailery:

siedem (bardzo fajny trailerek z muzyką tool-a - ma jeden minus - ZDRADZA ZAKOŃCZENIE!!! wiec jak chcecie obejrzeć film to nie oglądajcie trailera)
http://www.youtube.com/watch?v=kdtanJwX3PA

obcy 3:
http://www.youtube.com/watch?v=JpV8GNLu2q4

do gry nie znalazłem :(


Pozdrawiam

M.b.A.